En els últims anys, el màrqueting d’afiliació s’ha convertit en una font d’ingressos per a molts nòmades digitals. T’ho expliquem tot en aquest article.

Si eres un lector habitual del nostre blog, segur que ja hauràs pogut llegir més d’algun esment al màrqueting d’afiliació en els nostres articles. Avui hem volgut aprofundir més en aquest concepte tan relacionat amb la monetización de negocis online.

Com anem a veure a continuació, els avantatges del màrqueting d’afiliació són evidents tant per als que venen un producte o servei online com para els que tracten de rendibilitzar els seus blogs o altres infoproductes.

Què és exactament el Màrqueting d’Afiliació?

El Màrqueting d’afiliació o Màrqueting d’afiliats és una via del màrqueting online que es basa en l’obtenció d’ingressos a partir de la promoció o esment d’un producte o servei d’un tercer.

És a dir, mentre que alguns anunciants paguen per mostrar els seus anuncis en altres webs o en plataformes de Google com Youtube o Gmail, uns altres opten per pagar una comissió d’una venda a aquells que han anunciat el seu producte en un altre lloc web, blog, canal…

Encara que l’habitual és pagar una comissió en finalitzar una venda, alguns anunciants també paguen per clic o per una acció concreta com a registre d’un formulari. Açò sí, la comissió en aquests casos és molt menor.

Exemple de Màrqueting d’Afiliació

Anunciant

Imaginem-nos que som els propietaris d’una tenda online en la qual venem embotits ecològics.

A més d’anunciar-nos en la ràdio o en xarxes socials, també ens agradaria que alguns bloggers experts en alimentació ecològica parlaren o recomanaren el nostre producte.

Per a açò, donem d’alta els nostres productes en una plataforma de màrqueting d’afiliats (més a baix, pots veure alguns exemples)

Els editors o bloggers podran a partir d’aquest momento, esmentar el nostre producte en els seus blogs o pàgines amb un enllaç personalitzat a la nostra tenda online.

Per cada venda que aconseguim a través d’aquest enllaç, ens comprometrem a pagar-li una comissió que haurem establit prèviament en la plataforma.

Editor o proveïdor de continguts

Ara, en el cas contrari, posem que som els creadors de contingut (vídeos, articles, infografies…) sobre alimentació ecològica.

Per a tractar de monetizar el nostre blog o lloc web podem acudir a una de les moltes plataformes d’afiliació existents i realitzar una recerca sobre quins fabricants de productes ecològics (i quina comissió ofereixen) podem anunciar per a tractar d’aconseguir el màxim benefici possible.

Informe eCaixapopular: De l’idea al negoci en 10 passos


El cas d’Amazon

Com bé és sabut, aquest gegant tecnològic basa el seu negoci en un marketplace, és a dir, un lloc en el qual comerciants particulars venen els seus productes a canvi d’oferir una comissió a Amazon.

Però a més, Amazon conté la seua pròpia plataforma de màrqueting d’afiliació. D’aquesta manera, qualsevol propietari d’un lloc web o plataforma de continguts pot obtenir ingressos en anunciar productes de Amazon.

Ja a dia d’avui, hi ha moltíssimes tendes online que a l’hora de comprar el producte redirigeixen a l’usuari directament a Amazon. Ja entendràs per què, no?

Plataformes de Marqueting de Afiliación

En funció del país i el sector en el qual estiguem operant, serà més convenient usar unes plataformes d’afiliació o unes altres.

Fa alguns anys, sí existien diferències notables en el pagament de comissions entre unes i unes altres plataformes, però a dia d’avui aquest factor depèn molt més del tipus de producte i la relació entre l’oferta i la demanda.

A Espanya les principals plataformes són:

Zanox:

És la xarxa número 1 a Europa, i compta amb més de 80.000 afiliats en actiu. Encara que hi ha tot tipus de sectors, són predominants les finances, assegurances, viatges o telecomunicacions.

Tradedoubler:

Aquesta plataforma amb més de 150.000 empreses adscrites, s’ha convertit en una de les preferides de molts usuaris per la gran capacitat d’oferir eines internes per a realitzar seguiment de campanyes, sistema propi de remarketing, etc.

Publicideas:

És una de les preferides pels usuaris espanyols. El bé és que el 90% de les marques que treballen amb ells ho fan de forma exclusiva açò genera en l’usuari major seguretat. Operen sobretot anunciants de finances, assegurances, bellesa, automòbil o telefonia.

Coneixies el màrqueting d’afiliació? Has tingut alguna experiència o has sentit la temptació d’intentar-ho? No dubtes a compartir-ho més a baix, en els comentaris ↓

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo