Coneixes la tècnica de recerca qualitativa del focus group? Si estàs començant en un nou negoci, l’oportunitat d’interactuar amb un grup de persones que encaixen en el perfil del teu públic objectiu resulta essencial per al nou camí de la teua empresa.

Entendre les actituds, els interessos o les motivacions del teu públic? Ara pots aconseguir-ho a través del focus group. T’expliquem en què consisteix i quins són els avantatges que pots aplicar.

    Focus group: tècnica de recerca

El focus group, també anomenat grup d’enfocament, es tracta d’una tècnica de recerca que s’utilitza per a conèixer amb major profunditat al públic al que es dirigeix el teu producte o servei.

L’amplitud de béns i serveis que existeixen en el mercat comporta que existisquen productes molt similars amb una alta competitivitat. En aquest context, el focus group permet explicar el tema que s’investiga.

La informació que s’arreplega és espontània, autèntica i actualitzada. Comprèn des dels gustos, les motivacions de compra, la imatge de marca i les percepcions de la competència, entre altres aspectes.

    La seua aplicació en diferents disciplines

La tècnica es va començar a usar en la recerca de mercats, però actualment s’usa en diverses disciplines com la psicologia, la medicina o la comunicació.

S’utilitza en major mesura per al desenvolupament de productes, el disseny de logos, noms o packaging, proves de sabor, anàlisi de posicionament i reposicionamient de productes.

   Com es desenvolupa?

El focus group consisteix a realitzar entrevistes personals a un grup d’entre 8 i 10 persones. Els participants se seleccionen en funció d’unes determinades característiques demogràfiques i hàbits de consum.

L’entrevista s’estructura en preguntes generals i preguntes específiques perquè s’analitzen tots els aspectes d’interès.

 Ventajas del focus group

S’obté informació en profunditat i de qualitat

Permet entendre les opinions, les actituds i les creences de persones que formen part del públic objectiu del producte o servei que s’analitza.

El focus resideix en els propis usuaris, per la qual cosa s’investiga la percepció dels potencials consumidors. Açò ajudarà a crear millors productes o renovar les seues característiques perquè siguen més atractius per als futurs clients.

Les entrevistes que s’elaboren en el focus group tenen una estructura concreta. Açò possibilita entendre el tema centre d’estudi i obtenir informació de qualitat.

Menor cost que altres tècniques de recerca

Altra dels seus avantatges és que el cost d’aquesta tècnica resulta més assequible que el d’eines tradicionals de recerca com les grans enquestes.

Generació de noves idees

La interacció amb els grups de discussió poden promoure noves idees. En els models de preguntes tancades, habituals en les tècniques quantitatives, les dades són més concretes i tancades. Per aquesta raó, permet obtenir solucions més comprensibles i eficaces.

L’èxit del teu nou negoci està en les teues mans. Comprèn al teu públic per a obtenir resultats més clars.

Vols arribar al teu públic objectiu? Aplica aquesta tècnica qualitativa. L’eina del focus group et pot ajudar a aconseguir-ho. Explica’ns-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo