Amb molt d’esforç i il·lusió, emprens el teu xicotet negoci amb l’aspiració que es convertisca algun dia en una gran empresa.

El treball intens durant mesos, fins i tot anys, ha consolidat la teua companyia. I ara, què?

Pots mantenir el que has aconseguit, que segur que no és fàcil. Ara bé, si consideres expandir la teua empresa cap a nous mercats t’expliquem algunes estratègies que pots aplicar per a tindre èxit i minimitzar els riscos en aquesta nova etapa corporativa.

  • Posiciona l’empresa en el mercat

És una de les estratègies més importants per a aconseguir consolidar la companyia en el mercat i en el teu sector. Per a açò, has de posicionar-te de forma adequada tant en el mercat com entre els consumidors potencials.

Què es açò del posicionament?

Fa referència a la percepció que tenen els usuaris en la seua ment d’una marca. És a dir, aquells trets i característiques que perceben del producte, servei o empresa.

A través d’un correcte posicionament, es crea una diferenciació de la resta de companyies competidores que li atorga un valor afegit a l’hora de prendre la decisió final de compra.

Com es pot aconseguir?

Per a traslladar la teoria a la pràctica resulta necessari involucrar a totes les àrees de l’empresa, des de l’equip de màrqueting al de vendes i a tots els empleats que conformen la companyia.

Identifica una veta o segment de mercat propi per a la teua marca i empra diferents estratègies de preu, promoció, distribució i comunicació.

Consell pràctic:

Nike amb el seu lema “Just Do It” és percebut pel seu valor de superació, de que pots superar els teus límits i aconseguir les metes que et proposes.

  • Llança’t a desenvolupar nous productes

Hauràs d’innovar i reinventar els serveis o productes que desenvolupa el teu negoci per a no perdre l’interès i l’atenció del teu públic.

Com es pot aconseguir?

Introdueix nous productes cada cert temps amb l’objectiu de sorprendre als teus clients i captar altres nous.

Per a açò, també pots llançar una versió millorada d’algun producte o servei, així com crear productes complementaris que milloren els anteriors.

Consell pràctic:

En cas que vengues ordinadors o mòbils, pots oferir als teus clients protectors de pantalles, fundes o algun complement que siga útil per a aquest producte principal. Cross-selling en estat pur.

  • Comercialitza els teus productes en nous mercats

Investiga noves oportunitats comercials i llança la teua línia de productes i serveis en un mercat diferent a aquells en els quals estàs operant en l’actualitat.

D’aquesta forma, a través d’una expansió geogràfica, pots ampliar la teua quota de mercat i a mitjà termini, obtenir grans beneficis.

Com es pot aconseguir?

Pots utilitzar canals de distribució alternatius, establir aliances amb altres companyies o actuar en nous segments de mercat per a arribar a noves localitzacions.

Consell pràctic:

La marca Chupa Chups s’ha expandit a més de 170 països i amb açò ha ampliat el seu producte cap a nous mercats.

  • Diversifica la teua empresa

Emprèn noves activitats, que poden guardar o no relació amb les que realitzes en l’actualitat.

Com es pot aconseguir?

Pots tractar d’introduir els teus productes o serveis en un nou sector d’activitat, o d’altra banda, pots ampliar el desenvolupament de productes o serveis que tinguen una relació directa amb el teu sector.

Consell pràctic:

El grup PRISA a més d’operar en el mitjà radiofònic, amb Cadena SER, i en premsa, amb El País, AS i Cinco Días, també té l’editorial Santillana. S’observa una diversificació que té una relació amb el seu sector, el de la comunicació.

  • Coopera i crea sinergies amb altres negocis

Aquesta estratègia de creixement fa referència a unir-te a altres negocis del teu sector per a créixer. 

Com es pot aconseguir?

Pot tractar-se d’una col·laboració entre empreses o una fusió d’ambdues en una nova marca amb major potencial i dirigida a nous consumidors.

No obstant açò, aquesta forma d’expansió es percep pels emprenedors amb major risc. A què es deu? Es percep a la resta d’empreses com a competidors.

No obstant açò, poden ajudar-te a generar grans beneficis, com crear nous clients o compartir experiències del món empresarial.

Consell pràctic:

Dins del sector audiovisual, Antena 3 es fusiona amb La Sexta per a crear un nou grup més potent, Atresmedia. Una forma de liderar la graella televisiva amb grans beneficis per a ambdues cadenes.

Ara ja coneixes quina és la manera d’expandir la teua empresa, quines estratègies són les més adequades perquè el teu negoci cresca? Et planteges aplicar alguna d’elles? Explica’ns la teua opinió.

 

Et pot interessar:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo