A més d’aprendre, aquests llibres ens van servir per a trobar motivació i idees fresques quan més ho necessitàvem.

Segur que t’ha passat. La maleïda corba d’interès. A tots ens arriba aquest moment en el que la nostra motivació i la nostra energia es veuen minvades a causa de l’esforç o a una pèrdua de confiança en el nostre projecte. I és totalment lícit.

Per a aprendre a normalitzar aquests ‘baixons’ i saber com traure les forces per a seguir en l’ardu camí d’emprendre un negoci, els emprenedors ens recolzem, entre altres coses, en la lectura.

Casos d’èxit (i fracassos), metodologies, anècdotes de les startups, visió estratègica i creativa són solament alguns els temes voltants dels quals giren aquests llibres per a emprenedors que avui proposem:

El desafío de Darwin

Basant-se en la teoria de l’evolució més del naturista anglés, Geoffrey Moore analitza com les empreses aconsegueixen sobreposar-se als contratemps i què els fa mantenir la seua activitat en el temps.

Segons explica Moore en aquest llibre, la innovació hauria de ser el pilar essencial en el qual tota empresa ha de recolzar-se per a sobreviure als canvis i aprofitar les oportunitats en el nostre camí a l’èxit.

El libro negro del emprendedor

Probablement, est siga un d’aquestos llibres amb els que l’emprenedor més empatiza. Com es deixa veure en el seu títol, el llibre negre ens mostra la cara més amarga i més real de l’emprendiment.

Il·lusions que no són tal, històries de fracassos, expectatives truncades, actes de fe que no condueixen a cap lloc i altres situacions no agradables que tot emprenedor ha de viure.

This is Service Design Thinking

Encara que té forma de llibre, el seu contingut obeeix més aviat a un manual sobre la metodologia Design Thinking.

Encara que el Design Thinking és aplicable a moltes àrees, aquest llibre elaborat per més de 23 experts està especialment orientat a experts en disseny i màrqueting en entorns tecnològics.

Característiques com el famós model Canvas, construcció de funnels i customer-journey o l’aplicació del Storytelling a les marques són aspectes claus en aquest llibre.

 

Reglas para Revolucionarios

Guy Kawasaki, creador dels supervendes ‘Padre rico, padre pobre’ i ‘Cómo volver locos a tus competidores’ analitza en est lliure encerts i errors que la majoria d’empreses cometen a l’hora d’estructurar i dinamitzar la seua organització interna.

Amb el seu habitual to agressiu i desenfadat, Kawasaki desplega en aquest lliurament tots els seus arts per a agitar els nostres principis empresarials i propiciar la motivació del lector.

El método Lean Startup

No és la primera vegada que es parla en aquest blog sobre El mètode Lligen Startup d’Eric Ries. Ni serà l’última probablement.

Des del nostre punt de vista (i ens consta que des del de molts uns altres) constitueix una de les lectures bàsiques per a aquells que pretenguen començar una marxa empresarial.

Conceptes que s’analitzen en el llibre com el ‘Producte mínim viable’ i ‘aprenentatge validat’ han passat a formar part del llenguatge universal de l’emprendiment.

Está todo por hacer

Una guia molt útil per a perfils emprenedors que tenen moltes idees però manquen de certa organització a l’hora de seleccionar-les i posar un pla en marxa per a la seua execució.

Aquest català va ser l’impulsor de la primera plataforma de Cloud Computing abans que les grans tecnològiques apostaren per incloure aquestes funcionalitat entre els seus serveis.

La estrategia del océano azul

A pesar que la publicació explica ja amb més d’una dècada, seguim considerant-ho un dels llibres sagrats de l’emprendiment.

Com a punts altres, els professors W. Chan Kim i Renée Mauborgn de l’Escola de Negocis INSEAD aposten per la innovació com a factor de diferenciació en l’estratègia empresarial i aconseguir així minimitzar l’impacte dels competidors.

L’estratègia es detalla pas per pas i ofereix exemples clars sobre empreses i organitzacions que ja han apostat pel seu mètode.

En cien años todos muertos- Guía para emprender o morir sin haberlo hecho

I finalment, torn per a un dels nostres més admirats professionals del màrqueting i el món dels emprenedors en el panorama nacional: Joan Boluda.

Des d’un punt de vista molt personal i proper, Joan repassa en aquest llibre tots els secrets que l’emprenedor necessita abans de llançar-se a l’aventura i aprofundeix en algunes estratègies de màrqueting i negocis que podem aplicar pràcticament en qualsevol tipus de negoci.

I tu? Coneixes altres llibres o hi ha algun que t’haja ajudat especialment? No dubtes a compartir-ho en els comentaris.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo