Google, Coca-cola, Starbucks…què tenen en comú, i com aconsegueixen generar tan bona percepció entre els seus clients? No hi ha dubte que les seues metodologies han marcat la diferència.

Diuen els experts que un bon disseny és aquell que no es nota. Que no es sent. Que no es veu.
No obstant açò, la nostra ment sí sap reconèixer quan un servei o un producte ens fa sentir còmodes i no ens fa perdre el temps.

Les persones tendim a associar aquells estímuls positius a una marca, a un dibuix, a un color o a un producte.

Per què ens ocorre més amb unes que amb unes altres? És cosa de l’atzar? En absolut.

Darrere d’aquestes experiències existeixen metodologies de treball molt assentades a l’entorn d’una empresa que busquen precisament provocar aquests fenòmens dins de nosaltres.

Informe eCaixapopular: De l’idea al negoci en 10 passos


Design Thinking: Serveis pensats per al client

En un altre article anterior parlàvem de la creixent rellevància que està cobrant la filosofia customer centric, però açò és solament una branca del gran arbre que la subjecta: Design Thinking.

El Design Thinking o disseny de serveis és una metodologia que busca la creació participativa d’experiències per a l’usuari final combinant mitjans tangibles amb mitjans intangibles.

El Design Thinking s’aplica avui en camps tan dispars com l’educació, el retail, les finances, transport o disseny industrial.

Les fases de la metodologia Design Thinking són:

  1. Mapejar

  2. Habitualment es diu que un projecte fracassat és producte d’una mala execució o d’una mala idea inicial. I no li falta raó a l’afirmació.

    No obstant açò, el Design Thinking va més enllà i tracta de posar damunt de la taula la importància de la conceptualització d’un projecte o Concepting.

    Preguntes clau: Qui som? Per què ho fem? Per a qui ho fem? De quines eines disposem?

  3. Explorar

  4. En aquesta fase, la metodologia del Design Thinking ens recomana realitzar una recerca qualitativa del nostre entorn, i sobretot de l’entorn i les característiques del nostre client.

    Posar-se en la seua pell realitzant treballs de camp, enquestes amb experts i clients tipus, recerca sobre mitjans i audiències són informació molt valuosa.

    Preguntes clau: Com es comporta el nostre client? Quins seran els punts de contacte amb el nostre client i a través de quins canals? Estem oferint-li la solució que necessita?

  5. Construir

  6. Després d’haver superat les dues fases anteriors, és el moment d’aprofundir en la part de producció i execució d’un projecte.

    Brainstorming (pluges d’idees) entre tots els que participaran del recorregut del client, selecció d’idees, simulació de diferents escenaris i crear prototips dels futurs productes o serveis que ens permeten de forma iterativa millorar l’experiència del client.

    Preguntes clau: Com anem a materialitzar les idees que tenim? Puc aportar solucions innovadores a problemes existents?

  7. Testejar

  8. Què bé! El nostre producte ha quedat fantàstic, és moment de llançar-ho al mercat…NOOO!

    En la fase de testeig comprovarem amb usuaris experimentats i no experimentats com funciona el nostre producte i com es comporten utilitzant-ho.

    El lògic és que el testeig estiga present des de les fases més precàries del nostre producte fins a les fases més madures i que siga un model iteratiu de treball.

    El feedback obtingut ens va a servir per a saber si hem de tornar a un punt anterior del prototipat i què hem de millorar.

    Preguntes clau: Quins són les emocions que sent el client en usar el nostre producte? Li fa sentir còmode i és una experiència que valga la pena recordar i recomanar?


En definitiva, açò són solament algunes de les característiques que defineixen al Design Thinking però realment és una filosofia molt més profunda i interessant d’explorar per als quals ens dediquem a dissenyar nous serveis.

A pesar que en el nostre país, la metodologia no estiga tot l’estesa que ens agradaria, sí es comencen a veure alguns besllums de la seua implementació en l’ecosistema Startup i sobretot, en departaments d’innovació en grans empreses.

Què opines del Design Thinking? Sabries identificar algun exemple proper? Explica’ns la teua experiència més a baix, en els comentaris ↓

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo