Agile és molt més que pures intencions o un manifest realitzat per líders de sectors tecnològics.

Agile és una filosofia de canvi cultural necessària per a l’avanç del teixit empresarial i la seua adaptació als mercats.

Aquesta metodologia es va fonamentar en els anys 90 però té arrels en l’experiència dels gegants nord-americans del Programari des dels anys 70. És per tant, una filosofia basada en l’experiència professional i en els errors i encerts comesos per empreses capdavanteres en el seu sector.

Agile està molt relacionada i present en metodologies empresarials com SCRUM i en el següent article t’ensenyarem detalladament com funciona SCRUM..

Però per a entendre perquè Agile pot ajudar-te a emprendre el teu negoci, és necessari fixar-se en els seus dotze pilars fonamentals:

  1. Satisfacció del client. Qualsevol metodologia empresarial ha de basar els seus objectius en aquest principi. Sense un client satisfet deixarem de vendre i els nostres productes i serveis perdran tot el seu valor.
  2. Se accepten canvis. Els suggeriments de canvi i cerca de millores ha de ser continu i s’ha de poder aplicar en qualsevol fase del procés.
    .
  3. Lliurar setmanalment. L’ideal és dividir en lliuraments setmanals cada fase del procés. Una setmana és una bona setmana de mesura si l’equip es distribueix bé cada tasca i coneix els seus objectius.
  4. Mesurament. Necessitem elements i eines que siguen mesurables. No solament a efectes econòmics sinó també de temps, recursos humans i durada de cada procés parcial.
    5.Sostenibilitat. Entenem per sostenible alguna cosa que, per la seua estructura i manera de funcionar, pot sobreviure en un entorn canviant sense patir alteracions. La sostenibilitat és qualitat de vida per a un negoci.
  5. Sostenibilitat. Entenem per sostenible alguna cosa que, per la seua estructura i manera de funcionar, pot sobreviure en un entorn canviant sense patir alteracions. La sostenibilitat és qualitat de vida per a un negoci.
  6. Proximitat. Els responsables i líders han de treballar braç a braç amb la resta de l’equip. Açò és vital per a crear vertadera consciència de pertinença i és necessari per a la coordinació sobre el terreny.
  7. Cara a cara. Les reunions i converses freqüents són millors en persona. La comunicació és vital i és millor transmetre cara a cara.
  8. Motivació y confiança. Un altre dels pilars de la qualitat de vida i de la pertinença a un equip és mantenir a tots els empleats motivats. Sense motivació, la qualitat i la producció es redueixen de manera important.
  9. Excel·lència tècnica i en disseny. Cal aspirar al millor disseny tant tècnic com a estètic de totes les parts d’un projecte, des de les aplicacions, a les targetes de visita.
  10. Simplicitat. Si una tasca és molt complicada, ha de segmentar-se. D’aquesta manera, cada part del projecte es realitzarà millor i més de pressa.
  11. Equips autogestionats. Aquesta metodologia ens diu que l’excés de jerarquies augmenta la dependència entre membres de l’equip. Encara que no deu faltar una figura que controle i monitorice l’acompliment de la resta de col·laboradors.
  12. Adaptabilitat. Ser multitarea i tenir capacitat d’adaptació és molt necessari per a poder navegar en el terreny de la innovació i un mercat canviant. Per aquest motiu aquest model siga obert, i es puguen afegir canvis en totes les seues fases.

Tu decideixes sobre el teu negoci

Optar per una gestió tradicional o una metodologia start-up d’aquest tipus per a dirigir el teu projecte està en la teua mà, però també depèn molt del sector en el qual et mogues.
Una empresa de fintech, de programari, o de tecnologia de qualsevol tipus, necessitarà parar esment a aquests fonaments per a no quedar-se arrere, ja que els seus sectors són molt donats a utilitzar estratègies d’aquest tipus.

Si el teu sector és més tradicional o encara no s’ha digitalitzat, has de pensar si la teua estructura de negoci no es veuria millorada amb la introducció gradual d’aquesta forma de treballar.

Òbviament, no tots els processos són iguals i no requereixen de les mateixes accions.

En eCaixa Popular recolzem als joves empresaris valencians amb el nostre Compte Online sense comissions i pretenem que el nostre blog afija llum sobre tots els temes que preocupen a empresaris i emprenedors.

 

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo