Un èxit anomenat Hootsuite exportat a altres Start Up i escalable a qualsevol projecte emprenedor

Si et parle de Ryan Holmes, potser no et diga molt. Però segur que has sentit parlar de
Hootsuite.

Aquesta aplicació web és la principal eina de gestió i programació de Xarxes Socials per a professionals, i el senyor Holmes és el seu creador.

Des de 2008, Hootsuite ha crescut de manera exponencial convertint-se en un referent de Start Up d’èxit a nivell mundial, i el seu CEO, fonamenta el seu èxit en el model de les tres “T”.

De fet, Holmes ara és inversor en altres Start Up de joves emprenedors als quals aplica aquest senzill mètode de detecció de valor per a un nou negoci.

El Model de les 3 “T”

Aquest model es basa en la necessitat categòrica que tota Start Up o negoci innovador ha de contenir els tres supòsits bàsics de Talent, Tecnologia i Tracció.

Sense aquests tres pilars fonamentals, l’emprenedor fracassarà amb gran probabilitat.

Talent

El talent és aqueixa abstracció de virtuosa eficàcia que, en realitat, es pot treballar i consta degrans dosis d’actitud a part de les aptituds pròpies de cada emprenedor.

Segons Holmes: “…Un bon emprenedor ha d’estar disposat a jugar molts rols diferents, des de persona de vendes i dissenyador fins a representant d’atenció al client i fins i tot frega plats…”

Òbviament, Holmes es refereix al talent aplicat al CEO de la Start Up, i atorga gran importància a la capacitat multitarea d’abordar diferents necessitats i reptes del seu nou negoci, que a més,
ha de ser la seua passió.

Segons Holmes: Els emprenedors necessitem dedicació a la nostra causa, com si fóra un culte. Els dies entre setmana i en cap de setmana no es diferencien

Aquest principi, compartit amb la majoria d’autònoms i molts treballadors en empresa professional, destaca la necessitat d’una alta implicació vital de cada col·laborador però afirma que en el cas del CEO, aquesta implicació ha de ser total.
La Start Up ha de ser “la forma de vida” de tot CEO, segons Holmes.

Tecnologia

Si penses que la tecnologia és una eina, Holmes ens diu que no és per res alguna cosa secundaria en el nostre negoci, sinó que ha d’oferir un canvi revolucionari en el teu sector i en la manera d’entendre les coses dins de la teua indústria.

És més, argumenta que un membre de l’equip s’ha de dedicar a l’aspecte tecnològic de la Start Up i un altre, a tot la resta, referint-se a les figures de CTO i de CEO.

La pròpia tecnologia és la base de molts èxits empresarials dels últims anys: Empreses com AirBnB, WallaPop o Uber fonamenten el seu negoci en un valor tecnològic.

De fet, la majoria de grans Start Up tenen un marcat caràcter innovador dins de l’àmbit digital i tecnològic i han de mantenir-se molt per davant de la seua competència en aquests temes.

Darrere de totes aquestes eines i plataformes que donem per fet, hi ha una tecnologia revolucionaria que canvia les regles del joc.

Tracció

Però si existeix una anàlisi que pot tombar a la gran majoria de Start Up és la que considera la capacitat de Tracció del teu negoci.

Si no atraus amb el teu missatge ni amb els teus serveis o productes, no importa que la idea siga molt bona, tingues talent o l’última tecnologia.

El crític per a Holmes és poder oferir alguna cosa atractiva per al teu públic i que aquest estiga disposat a comprar-ho. Sense açò, la resta de variables no serviran.

Si la gent està disposada a triar la teua app, giny o servei enfront de les innombrables opcions que hi ha ací fora, vol dir alguna cosa.

Òbviament, aquest model no és 100% infalible, però complir els tres àmbits és un gran indicador perquè un projecte puga ser viable.

El mateix CEO de Hootsuite va poder invertir en UBER i no ho va fer. Potser hi haja altres factors que puguen atraure més o menys als inversors en determinats moments.

Que haja eixit una aplicació semblant fa poc pot ser bé o dolent depenent de si el teu model és millor o si no pots competir en inversió, preu, escalabilitat o perquè vius en la ciutat equivocada…

Tendències del mercat o una baixa viabilitat financera en determinat moment poden tombar un projecte. Per a poder evitar el naufragi del teu projecte empresarial tingues en compte aquest model i llig tots els articles per a emprenedors d’eCaixa Popular.

 

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

BENVINGUTS
Som estalviadors i emprenedors com tu 🚀

SUBSCRIURE'M
La teua informació mai serà compartida
close-link

GUÍA DE LA IDEA AL NEGOCIO: 10 CLAVES PARA NO FALLAR

¿Tienes una idea sobre alguna cosa que crees que podría funcionar? Esta es la guía que te interesa.
DESCARGAR
Elaborado por el equipo de expertos de eCaixapopular.
close-link

GUIA DE LA IDEA AL NEGOCI:10 CLAUS PER NO FALLAR

Tens una idea sobre alguna cosa que creus que podria funcionar? Aquesta guia t’interessa.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

GUIA 5 DECISSIONS PER A CONVERTIR ELS TEUS ESTALVIS EN BENEFICIS

Eres estalviador? Els nostres experts et mostren com traure més rendibilitat dels teus diners.
DESCARREGAR
Elaborat per l'equip d'experts de eCaixapopular.
close-link

Tens dubtes?
?

En què consisteix el procés d’alta

Tot des del teu mòbil, fàcil i senzill

En qué consiste el proceso de alta

Todo desde tu móvil, fácil y sencillo